Friday, August 10, 2007

*laleaua neagră / poeme pe şevalet




(schiţa)

ţi-aş lua gândurile
din casa a doua a lunii septembrie
ca pe un pumn de caviar şi le-aş înghiţi
înainte ca spectrul morţii
să-şi întindă sânii
peste tremurul nervos al aripilor
ţi - adulmec măduva
adâncurile nisipul
cana cu lapte zâmbetul
cămăşile de mătase hormonii
halatul din baie pescăruşii
singurătatea misterioasă a memoriei indigo
ochelarii uitaţi mereu pe masă
ca un semn de carte
semnat kelaro, 1iunie 2007
..................................................

laleaua neagră (tempera)
.................................................

ţi-aş lua gândurile din casa a doua a lunii septembrie ca pe un pumn de caviar
le-aş înghiţi, spectrul morţii să nu-şi întindă sânul violet
peste tremurul nervos al aripilor
adulmec măduva adâncurilor nisipul cana cu lapte zâmbetul
cămăşile de mătase hormonii
aud paşi pe dalele indigo ale memoriei
mici hiragana scrijelind pereţii de ceramică cu cuţite flamingo
amintiri dintr-un vis, plângeam că mi-e frică de păsări
de leaţurile ascuţite ale gardurilor
de beciuri
tata mi-a spus că voi fi elev la şcoala de arte
primise acasă o scrisoare despre o testare
nu poate fi adevărat, papa, doar le-am scos limba
ştii că eu nu cânt pentru străini
flash-uri pe trepte în septembrie în faţa liceului
miroseam sacoşele cu struguri ale mamei
păreau ouă de sticlă în care doarme un lup din desenele ruseşti
şters de teacher în prima zi de şcoală
eu nu-mi amintesc abecedarul, nici florile, nici zâmbetul ei
nici clopoţelul, nici orele de vioară
îmi amintesc un lup fantastic ce alerga pe tablă după iepurii din bănci
peste liniatură peste pătrăţele
am încercat să reconstitui conturul pierdut
din dârele colorate ale apelor curgând pe tabla ca un cearşaf ud
la ţară buncia (ăsta era numele bunicii ) punea apă în balie şi spăla fetele
apoi hainele prăfuite de soare
cămaşa cu care umbla peste zi în urma noastră
într-un târziu spăla ţoalele le-nşira pe garduri
credeam că li se scurg maţele pe maglă
stăteau ca o tablă ştearsă cu borş
o plăcuţă cromatografică din care dispăruse desenul
o lamelă furată de sub microscopul privirii
c-un bulgăre de glucoză în mână, adus de mama de la fabrică
zgâriam litere într-o limbă a lupilor
necunoscută celor care c-un scris auster
îmi urau bine aţi venit în clasa I

în banca de la uşă un lup alb
înghesuit în măruntaiele revoltate ale unui cap ciufulit
ţipa ca o lalea neagră
semnat kelaro , 2 iunie 2007



No comments:

Blog Archive

prispa cu flori