Friday, August 10, 2007

*canon să dormim împreună / pe planeta asta pustie




ne-au exilat în cufere de tămâie
femeile noastre obosesc prea repede, multe au măduva uscată
în palma cu spini, bărbaţii plivesc biserici
o mie de Sare împart pâine albă la mese dar noi nu luăm cina
(din toate galaxiile ne-au adus aici
să ne păzim unii pe alţii)

fugind, ne unim degetele prin gard
o emoţie lichidă / de metal / ochiul transpiră
departe, femeile adună în coşuri de răchită un oraş de sticlă
chivot de frângere şi ridicătură
trubadurii scot flautul. e nunta unor regi,
în căuşul ei, râd liberi păstrăvii lăsând în urmă o casă
ca o pernă albă din care zboară copii

iar tu, mireasă, înmulţeşte zâmbetul rahilei
îmi şopteşte mama împletindu-mi luna /
ban de aur în salba de la gât/
veselindu-te cu bărbatul tău

peste pântecul meu, nările tale visează adâncuri
violent trupul îmi încolţeşte

învelit în frunze, un copil s-a agăţat de uterul meu

aud
o linişte respirând
înăuntru



canon să dormim împreună
variantă
ne-au exilat în cufărul de tămâie
femeile noastre obosesc prea repede, au măduva uscată
în palma cu spini, bărbaţii plivesc biserici
o mie de Sare împart pâine dar noi nu luăm cina
(din toate galaxiile ne-au adus pe planeta asta pustie
să ne păzim unii pe alţii)

fugind, ne unim degetele prin gard
o emoţie lichidă / de metal / ochiul transpiră
departe, femeile adună în coşuri de răchită un oraş
trubadurii scot flautul din chivot la masa unor regi,
în căuşul nunţii, râd liberi păstrăvii
lăsând în urmă o casă ca o pernă albă din care zboară copii

iar tu, mireasă, înmulţeşte zâmbetul rahilei
îmi şopteşte mama împletind luna în salbă la gât

peste pântecul meu, nările tale visează adâncuri
violent, trupul încolţeşte
un leagăn învelit în frunze,
un copil s-a agăţat de uter

aud
o linişte respirând
înăuntru






No comments:

Blog Archive

prispa cu flori