Friday, August 10, 2007

*garnizoana cu fete / tiara de vrăbii





prin copoul prăfuit de soare am găsit bisericuţa din curtea liceului
m-am bucurat de parcă aş fi ajuns pe un pod spre copilărie
în fiecare cărămidă din ea e o cutie a milei
câte vise ascunse!
vreau să mă mărit cu theo, geta, 1956
doamne să nu fiu corigentă la mate, vreau
să plec în vacanţa de iarnă, 1978
o iubesc pe corina, ştefan, 1990
ăsta era prietenul soră-mii
mi-amintesc cum eram miel după ea prin şcoli
cum îmi căra ghiozdanul şi vioara în clasele primare
fuga pe pasarelă în gimnaziu când troleibuzele erau la plajă
ierbarele
cutiile cu fluturi

dimineaţa mă trezeam din pat aşa cum un pui de focă
sparge gheaţa cu colţii
înotând prin metode aritmetice de ajuns mai repede
în ultima bancă la liceu
aruncam rizomi de rugăciune spre capelă
în treacăt cu alte 200 de elevi externi
ne aduceau din oraş cu speciala
un omidee de autobuz
era fain
parcă sosea schimbul la o fabrică de jucării

în prima recreaţie din clasa a IX a m-am rătăcit
liceul avea două curţi interioare perfect identice
însă nimeni nu mi-a spus (m-au lăsat să descopăr asta
şi altele
din ce în ce mai multe tăceri
până când
în ascuns am cercetat locul meu printre oameni)

purtam sarafan lung până în pământ
îl adusese mama de la o colegă de serviciu
îi rămăsese mic fiică-sii, era franţuzesc
vara, când făceam orele pe dealul de la cârlig
îmi puneam cărţile sub sarafan

să nu mă pişte furnicile prin iarba înaltă




No comments:

Blog Archive

prispa cu flori