Monday, February 26, 2007

travaliu de idee - poem foileton

 



             dormeam şi m-a scuturat de umeri / scoală, mi-e rău / aprinde lumina chiar de am venit la o oră nepotrivită / pentru tine sunt mereu acasă / mă sperie paloarea ideii / tremurul nervos al glasului / gemând a naştere / spune-mi ceva ca o strângere de mână / aş chema un medic /

de tine am nevoie / spune-mi /

şi eu am trecut prin asta / Doamne, spitalul ăla cu multe femei şi puţini copii / cum zăceam animal bolnav cu stea în frunte / şi femeia aia de ce mai contează de unde / pe care o aşteptau 7 copii acasă să li-l aducă pe al optulea / pastila de dilataţie ce nu-i mai venea / medicul care-i spunea că azi şi iepurii iau anticoncepţionale / de goblenul lucrat Mariei o vară întreagă / să i-l pun sub perne / ochii ei când i l-am dat / apa cu care mi-a umezit buzele în cea mai lungă noapte din viaţă / nu te speria / oricum vei avea un şoc la naştere / nici o femeie nu ştie ce o aşteaptă / broşurile galbene despre o viaţă roz / moaşa care lăsa copii să plângă / să li se dezvolte plămânii / şi hernia sub ei / rugăciunile murmurate de prunci în burţile plângăcioase ale mamelor / de semnul de forceps din căpuşorul lor /

mai spune-mi, geme ideea /

de mama / n-o să-i pot mulţumi destul niciodată / că mi-a mângâiat firul de iarbă / vioara pentru care ai mei au vândut o butelie / copiii care săreau pe scaunele de catifea din Operă / lasă-i mamă, i-au adus cu forţa ca la balamuc / de educaţia culturală cu nota 7 la purtare / pensionul ascuns acasă în plin comunism /

te rog, mai spune-mi /

şi tata / cu satul lui de sub ape / de la Stânca / acolo era biserica / aici casa noastră / de morţii satului împărţiţi la familii / dosarul lui la facultate rătăcit de mine în joacă / sentimentul de vinovăţie că am încurcat destinul părinţilor mei / cum m-au iubit deşi aşteptau un Ioan / hahaha, o viaţă m-am ţinut de şotii /

taci, nu ştii ce spui / geme ideea /

ba am învăţat să ştiu, dar ţi-e rău / vino aproape / mai aproape /

simt cum ideea pătrunde sub epidermă / am un alt puls / din noi două mai e doar una / doar una /

căldură pufoasă, ce bine că eşti / de mult mi-era dor să simt un copil / înlăuntru /







No comments:

Blog Archive

prispa cu flori