Monday, February 26, 2007

*scherzo pentru două inimi -pseudopoem-foileton

                mitul perechii perfecte l-au inventat să ne dea frustrări / să acceptăm primul pahar, oferit la întâmplare / potolirea setei / nu mă pot păcăli / însetarea face mai dulce apa din oază /răsplata / dacă în pahar este vitriol, atunci mori fericită sau regreţi că ai băut? / dacă e vitriol nu mori /în toate există antidot /e paharul din care trebuia să bei iar tu, un vitriolic /dacă nu?/ cupa ce ţi-era destinată dintru început are să te vindece/ cu condiţia să o găseşti / nu mori, ci omori pe alţii / bumerang

nici moartea nu trebuie luată în tragic, eu nu înţeleg de ce lumea plânge, îmi poţi da tu un răspuns?

orfeu şi euridice / aparţineau aceleiaşi lumi /moartea ei a însemnat tragedia lui /pământenii care şi-au găsit perechea nu suportă despărţirea /păşesc în neconvenţional / romeo and juliet / tristan und isolde /siegfried und sieglinde / s-au întâlnit: nu pot fi decât împreună / când unul moare celălat îl urmează / ubi tu gaius ego gaia

amendament/ nu-ţi pune întrebări la care răspunsul e evident, în astfel de situaţii sinuciderea nu e un păcat /dumnezeu înţelege lucruri peste puterea noastră / cuplul arhetipal /doinaş, poetul / când el a murit / soţia lui, balerina / a plecat să nu-l lase singur /nu înteleg sinucigaşii, poate nici nu trebuie / la 80 şi ceva de ani / s-a sinuncis / e absurd să te sinucizi, asta zic eu /
e un păcat să mori ca prostul, dar ei sunt situaţii speciale /jumătăţi de cerc ( oameni care, atunci când se întâlnesc, se reflectă unul în altul ca într-o oglindă) / aceeaşi gândire / structură internă a firii / ? / problema e dacă ai face-o şi n-ai avea nici un motiv, acolo sus, să te justifici /aici nu trebuie explicaţii /

crezi că există un sus? /absolut / şi el ştie asta / ne întinde ca pe arcuri iar noi nu ne rupem / vreodată oamenilor li se va da ceva uşor? / iluzii /

nu sunt la prima viaţă / de undeva am venit cu calităţile astea / eu sunt / am o capacitate uriaşă de a rămâne uimită / surprinsă / păcălită / nu am moştenit à priori nimic din altă viaţă /nici nu contează la câte ai dreptul /

mă crezi sau nu, eu nu am citit în viaţa mea nici o carte / ai citit în stele /?/ cumulatori de energie / vase comunicante: din mine se varsă, spre tine zboară şi te umpli /iar eu am trec prin pax / tu încă nu ai văzut-o ciugulind /

simt că nu e bine să iei nimic de la nimeni / ! / e minunat, numai să nu prazi / să nu fii braconier/ şi să nu arzi / în urmă / uneori ne e foame şi când nu avem nevoie de mâncare /

intervine penibilul/ ai văzut pescarul? este parşiv, el nu vrea să mănânce un peşte sau doi sau şapte, el aruncă plasa să ia mulţi, pe urmă peştii se strică / de ce?
pentru păsările care au nevoie de hrană/ ceea ce prisoseşte lui e necesar altora / dar el îi bagă în casă/s-au împuţit / s-au stricat / vine ea şi face curat /sunt animale ca şi oameni ce se hrănesc cu asta /

circuit /se vinde orice / de la limbă de furnică până la suflet de om /din bazarul cu oameni să fugi / limba de furnică n-ai gustat-o! / extravaganţe! /nu vreau să amăgesc pe nimeni, n-am mentalitate de gitană / vezi tu, în america e un oraş, neshville /capitala muzicii country / acolo sunt cei mai mari cântareţi de country /creatorul a lăsat pe pământ să se consume tot ce iese din pământ / carol 1, fuma weed şi a câştigat / se sinucid zilnic din cauza sensibilitatii lor extreme / în 2006 weed este interzis / înţelegi? / fiecare cu extravaganţa lui / avem nevoie de o doză de nebunie, e un opium zilnic al creierului / serotonina

nu putem fi toţi soldaţi în linia I / eu aş fi vrut/ eu nu mai / îmi iubesc doar slăbiciunea de a fi vrut să mor în linia I / înot mereu să nu mai fiu acolo /singurul om pe care îl venerez şi mă gândesc la el ca la ceva divin e carol I / el nu a fost un personaj / alţii au vrut să-l transforme / a avut abilitatea să-i lase să creadă că au reuşit / capacitatea lui de a muri cu steagul sus m-a fascinat /
steag? /se cunoaşte că eşti un el...flamura sus şi în moarte / ce înseamnă asta? /momentul meu de căţeluşă barbie / din aderarea la principiul regalităţii trebuie să preiei codul onoarei /

formula ta chimică şi compoziţiile informaţionale nu se mai găsesc identic şi în altul /doar rezonează parţial cu ale mele /ale altuia /atunci e deschisă poarta spre comunicare /ating minţi mai mult decât trupuri / ţip în univers şi ascult / când ecoul vine înapoi înseamnă că acolo unde strig nu e nimeni /ştiu multe limbi / dar nu ling pe nimeni /

mi-am dorit un maestru/ perfect / am tânjit să-i spăl picioarele când vine acasă cu tolba plină / să-i şterg colbul din bibliotecă / iar seara să mă înveţe cum să mor frumos / dumnezeule / mai mult / bizar / să-mi aducă orhidee din cer, peşti din solzi de ocean, păsări paradis /asta aş fi făcut eu, penelope / el, ulisse/ ar fi trebuit să-mi aducă lâna de balaur /

mitul ăsta al lui ulisse e formidabil, semnifică bărbatul căsătorit dar imatur/

de ce ?

penelope a trebuit să aştepte coacerea lui / a fost necesară deraierea pe la farmazoanele alea/
l-au învăţat să fie bărbat, s-o aprecieze / vezi...şi curtezanele au rolul lor / mănâncă peştii împuţiţi din patul căminului conjugal

să nu fii ben, iubitul lui barbie / mai e ceva? / bethoween a surzit în ultima parte a vieţii,
dar atunci a compus cele mai dramatice simfonii ale sale / şi-a ascuţit miraculos auzul intern /
cine nu crede se duce să fie gom /

din stele picură farmece, din pământ iarba fiarelor / pentru leacuri / din noi /tristeţea /
fugim ca să fim prinşi /oare mai putem sări gardul icar? / cu riscul să ni se topească aripile / certitudine roz, aripile ni le poate tăia doar dumnezeu /din moment ce simt că pot zbura, nimic nu mă poate opri /







No comments:

Blog Archive

prispa cu flori