Monday, February 26, 2007

*repetiţia generală cappuccino cu acompaniament de pian. dicteu cronometrat, catalog kelaro, op.2

                     bine, mama, bine... închid, intru în repetiţie pentru boema, vin să te iau după de la medic. poop/ gong 1. kati, la cabină/ machiajul? gong 2... e bine/ de ce îmi ard emoţiile? primii 30 de ani sunt grei în artă, după aia te obişnuieşti/ george... aici eram/ gong de orchestră. 1, 2,3 primele acorduri/
am uitat: eu unde trebuie să stau?
hai, mă... lângă george. sunteţi certaţi?/ concentrează-te, katya/ mă uit spre regizoare. o văd pe mama, alb de spital. două vocalize şi o perfuzie.
de pe scenă, sala se pierde în abis. cinematografic.
mi-amintesc brusc o secvenţă de dragoste cu doi negri. ce fac? am întrebat, copil fiind. întuneric/
o să fie bine, mă încurajez demidulce. ghem într-un reflector/ reluăm măsura întâi/ parcă mai aveam ceva de făcut. mesaje. corina, vizită, ora 5. send/ închideţi odată telefoanele, aici se creează/ sol sol mi/ fals fagotul şi...
si.mi chiamano mimi ma il mio nome e lucia ... il perche, non so; ce pişicher, puccini ăsta, cică non so! mimi, mimi! ştia ea ce voia de la rodolfo, de asta îşi scurtase haina la prenume / mai prezentă ochestra/
lovituri de baghetă în pupitru. flăcări la borcan, ochelarii unui păr alb/
mi chiaman
o... stai. trebuie să te roteşti în jurul lui; vii spre mijlocul scenei. povesteşti cu faţa spre public. tu george, pardon, rodolfo, te aşezi şi-o asculţi. absorbit de mimi/ pasiune stop cadru/ motor. continuare
sola mi fo il pranzo da me stessa / scuză-mă kati... e vineri, cu peşte./ din ochi..ok, caruso carpatin/
ma quando vien lo sgello...il (orchestra frenetic) electric blade/ nu mă recunosc, devin mimi a lui puccini, il primo bacio dell'aprile è mio (sfâşietoare frază) mi-e dor de visele noastre de altădată, de primăveri topite în sărut. nu mă strânge, nimic
nu mă mai doare
ce frumoasă devine lumea într-un cânt pe scenă!
rodolfo? (mut)
bravo, katia (din culise)
bine(din fosă)
mă duc să fumez(îmi face semne regizoarea)
mimez(mă duc să mă dezbrac)
margot, recitativul final...altro di me non le uit textul. deschid partitura ca un copil la tablă/
reluăm de la treiaopta, măsura 28/
mi-am amintit(fum de ţigară)uite... trebuie să ai pledul ăsta pe tine. fii modestă
mai modestă
o nuanţă şi mai modestă, mimi era o fată cuminte de la ţară, nu o musettă
scot colţii: mă înfăşor în pled, în ochii lui george, în borcanul dirijorului
captez citoplasma mov a reflectorului/ în pupitrul orchestrei alunecă perfuzia mamei. anestezie : mi-amintesc tot:
artistul pe scenă nu are durere, familie nici frângeri. doar înfrângeri. şi nici nume...
simt mirosul de cafea al unei umbre în loja principală.
în reflectorul păianjen, doar eu şi ea
coridă cu callas: nu sunete perfecte, ci interesante...
ghiceşte-mi callas, viitorul, în cafea

primadona e o prima donna dollorosa. cu autograf

Mariei Callas







No comments:

Blog Archive

prispa cu flori