Friday, March 2, 2007

*prima vodkă


oi, serioja, caii, doamne, abia-şi trag sufletul,
mână mai încet!
ha ha ha ha ha ha
ce frig era, bună mai e licoarea brumărie!
până la sleatnaia cât avem de mers?

lipiţánii s-au făcut mari
au aripi de zăpadă albastre
parcă-s două rogojini cu poveşti,
hm, asta nu e pădurea dinspre casă, nu,
e poarta unui conac vechi, m-ai adus la o nuntă...
sania dansează pe-o masă în cerc

oi, tu eşti seriojenka?
ne-am răsturnat peste cer
 fustele mele râd împrăştiate,
bradul ista nu-mi dă voie să intru în verandă
domnule, am venit cu serghei dmitrici
la bal la sleatnaia,
el şade întins
alb 
pe muselină
caii ne-au scăpat din hamuri,
ţi-am spus eu, saşa... ar fi trebuit să
... iei altele de la târg....
... duminică... de mi-o da voie mama
o să caut hamuri zdravene

de ce nu ne primesc la bal?

(...)

mă bag în sobă când ajung acasă
mi-ar plăcea să simt căldura în picioare,
văd copiii noştri alergând
roşii în obraji ca vinul,
zăpada miroase a rufe curate,
cocoşii suflă perdeua dimineţii
vreau să aud râsul tău de departe
venind spre casă,
mi-e frig, serioja, hai...scoală...
sunt atâtea umbre în conac,
poate ne-au prădat hoţii şi ne-au lăsat în pădure?
ce-o să zică mama, ai? nu-mi mai simt picioarele
du-te după cai...


*

într-o gară fără nume
ludmila îşi toarnă singură-n pahar.
tăcerea, cu fiecare înghiţitură,
se face mai mică.
necazul o dezbracă ca pe-o matrioşcă,

citind în gând amarul unor drumuri fără capăt,
îşi pune sticla între picioare,
împinge, aşa cum a făcut-o el,
închide ochii lăsând capul pe spate.
are 16 ani şi 4 vieţi în plus,

am plecat să aduc bani
fiecare are dreptul la o ţigară,
beau un fum pentru un sex, îşi spune mângâind
ciotul dintr-însa,
asta e prima vodkă










No comments:

prispa cu flori