Saturday, March 17, 2007

*Boghetele -II

hi. I am Marry
mai pe româneşte un fel de Măria,
dulceaţa mamii
alintata bunicilor
spaima caietelor
ploaie stropilor de cerneală,
Miss Vedetă

Mi-am propus ...să vă arăt România...prin ochi de copil
de la colţul preferat din balcon
până la păduri şi mănăstiri din Bucovina,
iar dacă om trece munţii sara asta
o să vă incânt cu privelişti din Ardeal...
balconul mamei plin cu Lacrima Doamnei în floare

dar să sărim balconul şi ajungem în grădină...

dar îmi plac şi trandafirii, broaştele, zmeura... aruncatul cu piatra
în baltă, strânsul puilor de gâscă, legănatul păpuşii
în mersul maşinii, mama pusese o pânză albă în geam
să avem răcoare, eu, Lary şi păpuşile
aşa am trecut noi munţii vara trecută



nani na... nani na... of, ce greu e să fii mamă....
aţi mai văzut vreodată ceva aşa de frumos?
e muzeul  Mănăstirii Moldoviţa,judeţul Suceava


e atât de frumoasă încât a primit şi un premiu
Mărul de Aur
o să-l vedeţi expus la muzeu,
chiar merită să-l vizitaţi!
apoi
iaca şi o floare între flori(sic!)


asta n-aţi mai văzut
copacul cu oale al lui Nicolae Popa
artist popular din judeţul Neamţ
(a scris şi câteva cărţi,
iar muzeul lui e o comoară)




bătrânul ne-a primit personal şi ne-a condus preintre
colecţiile de sculptura, numismatică, 
măşti populare,
costume tradiţionale, 
tablouri(pictură naivă)
îl găsiţi în satul Târpeşti, judeţul Neamţ
ia privi-i-i casa!
 
mi-a plăcut peste munţi
la Mănăstirea Bârsana
aici în fotografie o să vedeţi poarta de la intrare .....
 
turla bisericii e ca înălţime a doua în Europa, cu 57 m
după turla de la Săpânţa Peri(75m)
...maicile au pregătit o căsuţă păsărelelor

apoi pe urmele sfinţilor
la grota Sfintei Teodora de la Sihla

pe ce stai? pe o lădiţă
cum o dai?pe o fetiţă
cum o cheamă? Smărăndiţa

povestea merge mai departe
iar seara, cu eşarfa mamei şi
ha ha ha
trusa ei de machiaj
devin micuţa prinţesă


(e inutil să vă spun că fotografiile
aparţin mamei, katya kelaro)
pe curând...

No comments:

prispa cu flori